Data:

COORDINADOR: BUADES
DISTÀNCIA: 39Km aprox
ALTIMETRIA: 700m aprox
INFORMACIÓ ADDICIONAL: L'esmorzar serà casolà. Quan es faça hora d'esmorzar en el punt que ens trobem del recorregut, pararem a esmorzar sense deixar el track.

EXPLICACIÓ RECORREGUT: Eixirem de LLombai de cara a la primera lloma de pujada pel túnel que ens porta directe a la urbanització de Sant Antoni. Una vegada creuem, girarem a la dreta per pujar a la urbanització de la Ponderosa (Primera pujada del dia). La pujada de formigó ens portarà per asfalt fins que apleguem a la part més alta de la lloma on agafant la senda lateral, ens conduirà a un sender de baixada amb bon rodar i només algun pas tècnic fàcil. Una vegada baix, remontarem l'altura perduda enllaçant camins fins aplegar una altra vegada a la part més alta, on aplegarem amb un curt sender. El recorregut ens portarà esta vegada cap a un gir a l'esquerre per a baixar per asfalt a la part de dalt del port de carretera de la Talaia, on ens desviarem a l'equerra uns 500m abans d'aplegar per agafar una senda (esta un poc més tècnica) la qual amb diversos girs ens dirigirà a la part de la carretera. Atenció, s'haurà de creuar (--STOP-- molta precaució en l'encreuament). A continuació seguirem per camins cara a Les Fontanelles i finalitzant amb un sender fins una altra vegada dalt del port d'asfalt de la Talaia. En este punt agafarem el sender de baixada paral·lel a la carretera el qual amb unes primeres baixades algo verticals, ens farà comprovar el punt de gravetat de les nostres bicis. Seguirem pujant a la bassa per una pujada del vint-i-pico%(esta vegada comprovarem el bon funcionament dels nostres polsòmetres) i seguint pel sender de la dreta, aplegarem al camí Fondo. Seguirem per les sendes del barranc amb direcció remuntant la carretera. Al finalitzar el barranc, seguirem pel camí de l'esquerra deixant la font a la dreta i anant de cara a una pujada dura amb prou de desnivell i algo tècnica. Esta pujada ens portarà cara al barranc de Farina el qual baixarem per un sender amb una entrada tècnica i vertical en la qual cal posar especial atenció, per a després seguir la resta del sender molt rodador fins el final que es complica un poc.  Aplegat al cami de baix cal preparar-se per a la pujada que ens vindrà als pocs metres, la qual de segur pujaran els més forts i hàbils, donat al seu alt desnivell i corves tècniques. Una vegada dalt, continuarem per camins i algun sender per baixar al poble pel camí dels esglaons de pedra i la senda tècnica. Per a després passant per darrere del camp de futbol ens portarà pel túnel a LLombai. Caldrà no relaxar-se massa perquè de cap, per camins i creuant el magre, ens anirem bordejant la Torre d'Alèdua a la pujada del portitxol. Ja dalt seguirem en direcció al mirador on justament quan canvia la tendència de baixada, agafarem un sender a l'esquerra que ens portarà a un camí, el qual després d'uns metres ens portarà amb una enllaçada de sendes a la trialera de baixada algo tècnica per les pedres soltes que té. Seguirem el sender que ens portarà una altra vegada dalt del portitxol, on esta vegada seguirem a la dreta cap amunt pel camí  on a través d'una bifurcació a l'esquerra ens baixarà ràpidament al nivell del Magre. Tornant a creuar el riu, anirem ja directament de cara a LLombai on tindrem la línia de meta.